Lagos - Portimao - Cabo de Sao Vincente , 11 aug.

11 augustus 2020 - São Miguel do Rio Torto, Portugal

Lieve volgers,

Even een update. Dit is voor t eerst een reisverslag op deze manier. Er zullen wel eens wat schrijf foutjes tussen zitten (sorry). De hydrofiel is hydroliek (computer maakt soms zn eigen woord).

Even naar vorige week de hydroliek  motor is naar Portimao maar wat duurt dit lang. Kwam er nog een diepvries probleem bij die viel ook uit. Ik had hem stampvol gefoerageerd dus je kan wel begrijpen de stemming aan boord kwam onder druk te staan. Had inmiddels al e.e.a. weggeven aan Zeezot.  Dan snel nog zelf kookprojecties gedaan. En de rest? ...Jack en Renate vragen of zij nog wat wilden hebben. Maar Jack kwam volgende ochtend spullen ophalen en in hun vriezer aan boord die was nog leeg. En hij heeft een monteur geregeld om dit euvel toch op te lossen. Want ja zei hij tegen schipper Jaap als je je bemanning tevreden wilt houden zal dit ook opgelost moeten worden. Jack had al in de gaten dat ik fanatiek kookster ben en nog n hele reis te gaan.Fantastisch dit was met 1,5 dag gerepareerd. Spullen terug. Kon ik ze mooi uitnodigen aan boord om de andere kookprojecties mee op te eten. Op toast Makreel salade v griekseyochurt en yogonaise, voorgerecht kip/ kerrie met appel , hoofdgerecht varkenshaas met paprika/champ.roomsaus en toetje.

Uiteindelijk komt monteur zaterdag 8 aug. motor weer terug plaatsen. En doen de mannen een proefvaart. Ziet er nu wel oké uit. De lekkage word ook ontdekt komt van de schroefas met bepaald aantal toerental komt er water in de boot. Want dat betekent schip op de kant. Dit gaan we in Nederland oplossen . Hier kunnen we om varen als we er om denken. Bijna 14 dagen in de haven (duur klusje). Maarja beter hier als probleem op zee.

Joepie zondag 9 aug. varen we de haven uit t word op Genua stukje varen 9 mijl naar Ferragudo/Portimao . We gaan voor anker. We ontmoeten wederom Jack en Renate omdat hij zijn zonnebril was vergeten bij ons aan boord. Wordt n samenzijn op Bull dit keer had ik grote pan met kip risotto gemaakt. Het waait die avond best wel en dan willen we als we net aangekomen zijn niet van boord. Want je weet het niet je kan van anker gaan of iemand anders.

Volgende dag ochtend wandeling voor ons bekend terrein Ferragudo even over t strand. En doen een lunch bij t pleintje het word indiaans. s 'middags bekijken we t weer (dat is een gewoonte 2x per dag om te zien wanneer er een weergaatje is om de kaap te ronden). Meestal waait het daar behoorlijk en is tegen de wind in en niet comfortabel. Soms is er piepklein weergaatje van 1 of paar dagen hooguit. Zo te zien komt deze woensdag a.s. We schuiven dinsdag 11 aug. stukje op van Ferragudo/Portima naar Cabo de Sao Vicente 25 mijl. 5 uurtjes we treffen t met de wind is noord 20 kn. Grootzeil en genua kunnen uit hun 'slaapstand'. En Bull snort rond de kaap van Sagres en nu voor anker bij kaap Sao Vicente. Komen voorlopig niet meer van boord. Plan is grote stukken langs de Portugese kust te doen.Lissabon en Porto ivm corona gedoe. En we willen versneld hier langs te kust omhoog. De Spaanse Ria's zijn mooiere anker plekken.

Dit is t voor nu tot later.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jaap en Sabine SY Santana:
    11 augustus 2020
    Hoi Jaap en Ali, dus het is nu eindelijk gelukt en jullie zijn op reis. Wij wensen jullie een behouden vaart zonder calamiteiten en problemen. Wij zullen jullie op de AIS volgen. Veel liefs en de groeten vanuit Culatra 😎😘 Jaap en Sabine
  2. Frans en yvonne:
    Behouden vaart met de Bull. Leuk 😃 om jullie te volgen. Doe voorzichtig.💋
  3. Marianne:
    12 augustus 2020
    Wat fijn dat jullie nu onderweg zijn. En gelukkig saampjes! Een behouden vaart en ik ga alles lezen en volgen.
  4. Fran😋s en yvonne:
    Alles onder controle ???
  5. Ria van der Zijl:
    13 augustus 2020
    Ziet er zeer professioneel uit . Bravo !!
  6. Janny:
    15 augustus 2020
    Fijn dat alles nu klaar is. Behouden vaart samen. Leuk om op deze manier een beetje mee te varen. Liefs
  7. Pascale Selva:
    16 augustus 2020
    Ziet er goed uit! Leuk om jullie zo te volgen.
    Liefs, Giovanni en Pascale